על כוחה של הקבוצה בתהליך הגמילה

0
377
התמכרות לסמים
Credit: Pixabay.com

הטעות הרווחת ביותר בקרב הציבור אודות התמכרות לסמים, היא כי ההתמכרות היא תוצר של חולשת הרצון של האדם, או חלק מתכונות האופי שלו. המציאות, מספרת סיפור שונה בתכלית. עבור האדם המכור, ההתמכרות אינה בעיה, אלא הפתרון הטוב ביותר שהצליח למצוא להתמודדות עם קשייו. נקודת מוצא זו היא המאפשרת תוכנית טיפול מיטיבה שתאפשר לו לעצור את מעגל ההרס. ההתמכרות היא מחלה בעלת מאפיינים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים כאחד. כדי להשתחרר ממנה, נדרש מענה רב תחומי ותמיכה שתימשך לכל אורך חייו של האדם. אחד מעמודי התווך של תוכנית הטיפול, הוא המפגש הקבוצתי. כאן, מסביר צוות מרכז אמיל על חשיבותה של הקבוצה המגובשת בתהליך הגמילה.

כשלא ניתן עוד להסיט את המבט מהמראה

עבור רבים מהמכורים, השימוש בסמים או כהתגלות של ממש. לעתים, כבר בשלבים מוקדמים של השימוש, מופיעה לפתע התובנה – מצאתי פתרון פשוט ויעיל שאינו דורש אף אחד אחר. ההבנה הזו, היא שמאפשרת לאדם לזנוח בהדרגה את המעגלים החברתיים שלו ולשקוע עמוק יותר ויותר אל דפוסי ההתמכרות. זוהי גם הסיבה לכך שלעתים קרובות מכורים בשלבים מתקדמים יהיו מרוכזים מאוד בעצמם ויפגינו חשדנות רבה כלפי המעגל הקרוב להם.

לכן, אחד השלבים הקריטיים בתהליך הטיפול, יהיה ליצור עבור האדם קבוצה עוטפת ומכילה שתאפשר לו ללמוד מחדש את הכוח של תחושת השייכות, או להתוודע לה בפעם הראשונה. בלב לבה של ההתמכרות קיימת לא פעם הכמיהה לקשר ולקבלה. כך, כוחה האדיר של ההשתייכות הקבוצתית עשוי לשמש כתחליף חשוב לשימוש בסם. חברי הקבוצה מהווים בבואה זה לזה ומאפשרים לאדם המכור לזהות באילו אופנים הסם השפיע על חייו.

טיפול רב תחומי מהשורה הראשונה

אנו במרכז אמיל, מעמידים לרשותך מטופלינו תוכנית גמילה עשירה ומגוונת. לצד מגוון אפיקי טיפול נוספים כמו שיחות פרטניות, טיפול באמנות ובבעלי חיים ותרפיה בתנועה – המפגשים הקבוצתיים הם עמוד השדרה היציב שעליו מושתת התהליך כולו. אנו מאמינים שאין חכם כבעל ניסיון ועושים כל שביכולתנו כדי לאפשר לאלו שכבר התמודדו עם התהליך לחנוך את ההולכים בעקבותיהם. למידע נוסף, הצוות שלנו זמין לך בכל עת במספר 09-7684848.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן