נהיגה תחת השפעת סמים

0
175
קרדיט canva

נהיגה תחת השפעת סמים הפכה לנושא מרכזי בשנים האחרונות, עם עליית הקנאביס כסם רפואי. עם זאת, לא ניתן להתעלם מהסכנות של נהיגה תחת השפעת כל סם. עם כניסתנו לשנת 2023, חשוב להבין את ההשלכות המשפטיות של סוגיה זו. משטרת ישראל נוקטת עמדה מחמירה בנוגע לנהיגה תחת השפעת סמים, ושוללת את רישיונו של הנאשם בכך, למשך שנתיים לפחות. כדי לקבל בחזרה את רישיונו, על הנהג לעבור שוב את מבחני התיאוריה והטסט, ולקבל אישור מהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. במקרים כאלה, חובה להיעזר בעורך דין מנוסה בתחום התעבורה. עורך דין תעבורה מנוסה, יוכל לספק ייעוץ משפטי והדרכה מקיפה, על דרך הפעולה הטובה ביותר. בעזרת עורך מיומן כגון עו"ד זיאד זועבי, תוכלו להתנהל באופן האולטימטיבי במערכה משפטית סבוכה זו, ולהבטיח שזכויותיכם מוגנות..

כיצד מתייחס החוק לעבירת נהיגה תחת השפעת סמים

נהיגה תחת השפעת סמים הינה עבירה חמורה, אשר עלולות להיות לה השלכות משפטיות כבדות. פקודת הסמים המסוכנים, כוללת קטגוריות שונות של הסמים, ואת דרך הטיפול בעבירות השימוש בהם על פי חוק. צריכת סמים בזמן או טרם נהיגה, פוגעת ביכולות הקוגניטיביות של הנהג ובתפיסת המציאות, ומגדילה באופן משמעותי את הסיכון לתאונות. למרות הלגליזציה של הקנאביס הרפואי, נהיגה תחת השפעתו אינה חוקית, שכן החוק אוסר על נהיגה תחת השפעת כל חומר המשנה את התודעה. אפילו במקרה בו נמצאות כמויות מזעריות של סמים נמצאים בגופו של נהג, זה עלול לעמוד בפני פסילת רישיון למשך שנתיים, כמו גם קנסות ומאסר. כמו כן, כמויות גבוהות של סמים עלולות לגרום לשלילת רישיון הנהיגה, לתקופה של עד חמש שנים.

חשוב לציין כי בניגוד לאלכוהול, אשר את כמותו בדם הנהג ניתן למדוד בקלות באמצעות בדיקת נשיפה, גילוי שימוש בסמים דורש מידע מודיעיני מוקדם ואבחנה פיזית של מראה הנהג, מה שלעיתים מהווה כאתגר עבור רשויות החוק. עורך דין המומחה בתחום דיני התעבורה כמו עו"ד זיאד זועבי, אשר לו ידע נרחב בחוקים ובתקנות החלים על מקרים מסוג זה, יוכל לספק פתרונות יעילים בכדי לסייע ללקוחותיו להשיג את התוצאות הטובות ביותר.

סיכום דבר

נהיגה תחת השפעת אלכוהול, יושבת באותה קטגוריית חומרה של נהיגה תחת השפעת סמים אך קיים הבדל מהותי באופן בו נבדקת כל עבירה. החוק רואה בחומרה רבה כל נהג הנוהג תחת השפעת סמים, גם אם הותר לו להשתמש בסמים אלו לצרכים רפואיים. זאת משום, שסמים עלולים להשפיע באופן חד על תודעתו של הנהג, מה שעלול להוביל לנהיגה מסוכנת ולתאונת דרכים. החוק קובע כי נהג אשר נתפס נוהג בהשפעת סמים עלול להיפרד מרישיון הנהיגה שלו, למשך זמן של בין שנתיים לחמש שנים. במקרים כאלו ישנו צורך מהותי, לפנות את עורך הדין זיאד זועבי המתמחה בתחום דיני תעבורה, אשר הינו חבר בוועדה הארצית לתעבורה של הלשכה הארצית לעורכי דין, וכן במחוז הצפון. מוזמנים ליצור קשר כעת עם עורך הדין דרך אתר משרדו ולזכות לשירות מקיף, אישי ובלתי מתפשר.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן