האם ניתן לפטר עובד אחרי תאונת עבודה?

0
116
credit: canva.com

החוק אינו אוסר על פיטורין של עובד לאחר תאונת עבודה. עובד שנפגע בתאונת עבודה זכאי לקבל פיצויים מהביטוח הלאומי בהתאם לנסיבות המקרה והיקף הפגיעה. למיצוי מלא של כל הזכויות כדאי להתייעץ עם עורך דין ביטוח לאומי בהקדם. אין מניעה על פיטורי עובד גם במקרה של מחלה שנגרמה בעקבות תנאי העבודה. המעסיק אינו מחויב להמשיך להעסיק את העובד שנפגע, אך הוא נדרש לאפשר לו למצות את תקופת המחלה לפני הפיטורין. יש למעסיק זכות להודיע לעובד על פיטוריו הצפויים כבר במהלך תקופת המחלה. פיטורין אינם גורעים מהזכויות של העובד לקצבת נכות או כל פיצוי אחר שמגיע לו על פי חוק.

איך אפשר למשוך פיצויי התפטרות מבלי להתפטר?

החוק אינו מאפשר לעובד למשוך את כספי הפיטורין שלו מבלי להתפטר. כל עוד אתם עובדים בעבודה בגינה מגיע לכם לקבל פיצויי פיטורין לא ניתן יהיה לפדות אותם באופן מלא או חלקי. משיכת פיצויים ללא התפטרות אפשרית רק בעבור פיצויי פיטורין שניתנו לעובד על ידי מעסיקים קודמים והופקדו בקופות חיסכון לטווח ארוך. פדיית הכסף תהיה בניכוי מס של כ-35%, משיכת פיצויים ללא התפטרות לרוב אינה משתלמת. חיסכון לפנסיה הוא צורך בסיסי בעבור כל אדם שמבקש לשמור על רמת החיים בה הוא הורגל גם לאחר גיל הפרישה. החוק בישראל קובע חובת הפקדת כספים אל קרן פנסיה בעבור כלל העובדים השכירים והעצמאיים.

באלו מקרים עובד אינו זכאי לפיצויי פיטורין?

עובד שמתפטר או מפוטר טרם השלמת שנת עבודה מלאה אינו זכאי לתשלום דמי פיצויים. כמו כן, כאשר עובד מתפטר מיוזמתו ללא עילה שמזכה אותו בפיצויים וללא סעיף בהסכם העבודה שמחייב את המעסיק בתשלום דמי פיצויים, אין חובת תשלום דמי פיצויים. תקדימים מציגים מקרים בהם בית המשפט שלל מהעובד את הפיצויים או קבע סכום מופחת לאחר הפרת אמונים, ביצוע עבירה פלילית במהלך העבודה, גניבה מהמעסיק.

הגשת תביעה לפיצויים בגין תאונת עבודה

פגיעה בתאונת עבודה מזכה את הנפגע בפיצוי מהביטוח הלאומי ופיצוי מחברות ביטוח נוספות בהן הוא מבוטח. כדאי לפנות אל עורך דין ביטוח לאומי שמתמחה גם בתביעות ביטוח לטובת בניית אסטרטגיה וניצול של מלוא הזכויות. בכל הגשת תביעה לקבלת פיצוי מהביטוח הלאומי או מחברת הביטוח עליכם לקחת בחשבון אפשרות של פתיחה בחקירה כנגדכם. חברת הביטוח עשויה להעסיק חוקרים פרטיים במטרה לחקור את היקף הפגיעה. על כן, אתם נדרשים להימנע ממסירת כל מידע אודות התביעה ומצבכם הבריאותי לאיש. מחפשים עורך דין להגשת תביעה לפיצוי לאחר תאונת עבודה? משרד עורכי דין אריק שלו ושות' ידוע במענה מקצועי, מהיר וממוקד. עם משרד עורכי דין אריק שלו ושות' אתם יכולים להיות רגועים בידיעה שהזכויות שלכם מוגנות.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן