לצאת מתקופה מאתגרת בעזרת עורך דין פלילי

0
108
credit: canva.com

כל אדם עלול למצוא את עצמו חשוד בפלילים, בין אם אכן עבר את העבירה בה הוא חשוד ובין אם זהו חשד המתברר כלא מוצדק בסופו של דבר. החשד עלול ליפול על החשוד מבלי שציפה לכך, רק כי היה נוכח במקום או שהיו סימני דרך שהובילו אליו למרות שלא הוא ביצע את העבירה. לכן, כבר כאשר אדם זומן לחקירה או נעצר ובעצם "סומן" כחשוד בביצוע עבירה עליו לפנות לעורך דין פלילי.

במקרים רבים, אנשים שעבורם זו פעם ראשונה בה הם מוצאים את עצמם בהתמודדות זו, מרגישים בטוחים בעצמם כי הם יודעים שלא ביצעו את העבירה המיוחסת ולכן לא פונים בשלב הזה לעורך דין. בחירה להגיע  לחקירה מבלי לפנות לעורך דין זוהי טעות אשר יכולה להשפיע מאוד על ההמשך, ואפילו לעשות את ההבדל בין סגירת התיק לאחר החקירה לבין הבשלתו לכדי הגשת כתב אישום.

עורך דין פלילי שיהווה חומת מגן

עבירות אלימות במשפחה נחשבות חמורות במיוחד. הדבר בא לידי ביטוי הן בהתייחסותן של הרשויות לדבר והן מצד הציבור. דווקא מהמקום הזה של החומרה חשוב מאוד לקבל ייצוג מדויק ונכון כבר בשלב הראשוני. אחד  הפרמטרים שמבדילים עורך דין פלילי מתחיל לעורך דין פלילי מנוסה  הוא היכולת של עורך דין בעל ניסיון רב להיות כסלע איתן לצידו של החשוד (או נאשם אם החל הליך משפטי נגדו).

מטרתו של עורך הדין היא למצוא "חורים בעלילה", ראיות סותרות, בדיקת הגרסאות ופעולות חקירה שלא נעשו ועוד, כאשר המטרה היא להטיל ספק בדברים הכתובים בכתב האישום ולדרך הצגתם במהלך המשפט, זאת גם כאשר כל הנתונים מראים לטובת המתלונן/ת. עורך דין מקצועי ומנוסה לא ינוח עד שימצא דרכים, בהישענות על החוק או פסיקות המהוות תקדימים משפטיים, כדי להוציא את הנאשם בצורה המדויקת ביותר עבורו , בין אם בזיכוי מוחלט או עם עונש מקל.

עורך דין להתמודדות עם עבירות העידן המודרני

עבירות שהופכות בולטות יותר ויותר בשנים האחרונות הן עבירות מחשב ואינטרנט. למעשה ישנם שני סוגי עבירות בתחום המחשב והאינטרנט: עבירות בהן האינטרנט מהווה כלי לביצוע עבירות אחרות כמו התחקות אחר פרטי חשבונות או כרטיסי אשראי ובאמצעותם ביצוע גניבות או זיופים או לחילופין עבירות מין: פדופיליה או החזקת חומרי תועבה וכן איום לחשיפת פרטים אינטימיים על אדם (באמצעות הפצת סרטונים למשל). עבירות אחרות הן עבירות סייבר כמו הפצת וירוסים ושתילת תוכנות רוגלה, העתקה או גרימה לקריסת מערכות  ובכך גרימת נזקים כבדים למערכות מחשוב. עורך דין סייבר חייב להכיר היטב את עולם המחשוב והאינטרנט כדי להצליח וליצור קו הגנה לאדם החשוד/נאשם בעבירות מסוג זה.

עו"ד מעיין חיימוביץ המשמשת בין היתר גם כיושבת ראש בוועדת הסייבר בלשכת עורכי הדין, מייצגת לקוחות החשודים/ נאשמים בסוגים שונים של עבירות ועושה זאת בהצלחה רבה גם בתיקים מורכבים.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן