איך מקימים אתר הנצחה

0
273
credit: canva.com

הקמה של אתר הנצחה מעניקה במקרים רבים מזור לכאב העז. אם אתם מרגישים צורך לפעול להנצחה של יקיריכם, קיימות מספר דרכים בהן ניתן להקים אתר הנצחה. הקמת אתר הנצחה אפשרית בשטח ציבורי, שטח פרטי וגם אונליין. אם מדובר בשטח ציבורי יהיה עליכם לקבל אישור מטעם הרשות המקומית. ההנצחה מתבססת על הצבת אנדרטה או פסל סביבתי הולם. חברת אבנים – אמנות באבן של טל חזן מלווה עיצוב והקמה של אתרי הנצחה מכל הסוגים. טל חזן הוא פסל סביבתי מנוסה עם רקע בארכאולוגיה כך שאתם יכולים להיות בטוחים שתקבלו את המענה הטוב ביותר.

איך מקימים אנדרטה?

עיצוב אנדרטאות הוא מקצוע לכל דבר. יש לאנדרטה תפקיד חשוב בעיצוב של אתר ההנצחה כולו ואנו נדרשים להתאים בינה לבין התנאים בשטח. לא קיימות היום שתי אנדרטות זהות היות וכל אדם בוחר להנציח את יקיריו בדרך שלו. יהיו כאלו שיבחרו בסגנון עיצוב רשמי ומכובד בעוד אחרים יעדיפו סגנון רך יותר שמביע את הגעגוע הבלתי פוסק. בבואנו לתכנן אתר הנצחה ולעצב אנדרטה נרצה להגדיר תחילה את המסרים שנרצה להעביר באמצעות האנדרטה.

רגע לפני שאתם ממהרים לבחור בסגנון עיצוב מסוים כדאי לעצור ולחשוב מה הולם את האדם שאנחנו מנציחים, מה היינו רוצים לספר עליו וכיצד למעשה אנחנו נותנים ביטוי למורשת שלו. על העיצוב להיות מכבד, מייצג ומושך את העין. נרצה להבטיח שבאי המקום ייגשו אל האנדרטה ויתבוננו בה.

מה צריך לקחת בחשבון כשמתכננים אנדרטה?

  1. סוג האבן
  2. המסר שהאנדרטה תעביר
  3. תנאי השטח
  4. עלויות

בחירת סוג האבן משפיעה  על המחיר, התחזוקה הדרושה, העמידות והמראה הסופי. כל אבן זקוקה לרמת עיבוד אחרת. כדאי לשאול אודות הבלאי הצפוי, התחזוקה הדרושה וההתאמה של האבן לאקלים המקומי. חשוב להתייחס גם לשילוב של אותיות עופרת או חריטות בשילוב צבע זהב או ברונזה.

כעת אתם מעצבים את המסרים שהאנדרטה תעביר ואת האופן בו יזכרו את המנוח. נדרש כאן תהליך חשיבה עמוק וכדאי להתייעץ עם בני משפחה וחברים קרובים. הציגו בפני חברים ובני משפחה את העיצוב של אתר ההנצחה ובקשו את חוות הדעת שלהם. המסר שאתר ההנצחה יעביר יהפוך לחלק בלתי נפרד מהזיכרון האישי שלכם והזיכרון הכולל.

אל תמהרו לקבל החלטות. קחו את הזמן לחשוב טוב על העיצוב, המיקום, התוכן והמשמעותיות הגלויות והנסתרות. תנו עדיפות לחברות שמתמחות בתחום ותבטיחו לעצמכם את התוצאה הטובה ביותר.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן