עבודה מול הרשויות בתור בעלי עסק- מה כדאי לדעת

0
121
קרדיט Canva

לאחר הקמת עסק רבים רואים שניהול העסק בפן המקצועי הוא רק חלק מהמטלות שישנן. אחת המטלות שלוקחות לא מעט זמן הוא התנהלות מול הרשויות. כאשר זהו עסק פיזי כמו חנות או משרד ישנה התנהלות מול הרשות המקומית לגבי ארנונה למשל, כאשר ארנונה לעסקים יקרה יםותר מארנונה רגילה גם אם מדובר על אותו אזור. רשות נוספת שיש התנהלות שוטפת מולה היא רשות המיסים. ראשית יש להירשם במס הכנסה וגם במע"מ בתור עוסק פטור או עוסק מורשה, מה שקובע את  ההתנהלות מול מע"מ, האם יש לשלם מע"מ מדי חודש/ חודשיים או האם פטורים מהעניין. ההתנהלות מול מס הכנסה נוגעת לכל העסקים, מעסקים זעירים עד גדולים.

דו"ח שנתי למס הכנסה- איך ניגשים לזה?

כאמור, בין אם אתם עוסק פטור או עוסק מורשה, תצטרכו להתנהל באופן קבוע מול מס הכנסה. כמו כל אדם שעובד לפרנסתו, החל מסף הכנסות מסוים תצטרכו לשלם מס לפי מדרגות המס. עם זאת, בתור עצמאים תצטרכו לדווח למס הכנסה מדי שנה על הכנסותיכם ולא למדובר על משימה קטנה אלא כזאת שצריך להקדיש לה זמן. מה גם שכדי לדווח על הכנסותיכם בצורה מדויקת תצטרכו להתנהל בצורה מסודרת לאורך כל השנה ברישום תקבולים, לשמור העתקי חשבוניות (נייר או מקוונות) כך שתוכלו בקלות לערוך סיכום שנתי. מעבר לכך דו"ח שנתי כולל גם הכנסות אחרות שאינן קשורות ישירות לעסק כמו רווחים מהשקעות, בין אם מניירות ערך או נדל"ן ועוד וכן קופות גמל, קרנות השתלמות וכו'. גם הכנסות בן/בת הזוג יצטרכו להיכנס  לדו"ח גם אם הם שכירים.

היתרונות בעבודה עם אתר לניהול כספי של העסק

הגשת דו"ח שנתי היא אחת המטלות שעל בעל עסק לבצע מתוך שלל המטלות שבניהול העסק מבחינה כספית ובירוקרטית. לכן עסקים רבים עובדים מול משרד רואה חשבון או הנהלת חשבונות. היום ישנה אפשרות אחרת שמתאימה לכל בעל עסק, החל מעצמאי שהוא עוסק פטור דרך עוסק מורשה ועד חברה. מדובר על אתר שנותן לכם את האפשרות להתנהל אונליין בעזרת אנשי צוות העוסקים בתחום ומועסקים בו באופן קבוע: מנהלי חשבונות, רואה חשבון או יועצי מס. בעזרת האתר אתם יכולים לעקוב אחר מצב העסק, לעבוד עם מערכת CRM- ניהול קשרי לקוחות, להוציא בעצמכם בחינם חשבוניות וקבלות וגם לקבל שירותים מורכבים יותר כמו חשבוניות מחזוריות, דו"ח שנתי ועוד.

חברת YPAY למעמידה לרשותכם את כל האפשרויות, החל מפעולות חינמיות כמו הנפקת חשבוניות וקבלות ועד עזרה בפעולות המורכבות שיש לבצע אחת לתקופה כמו הגשת ד"ח שנתי וזאת בעזרת אנשי צוות מיומנים. מוזמנים ליצור קשר.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן