טיפול בבעיות נפשיות בעידן המודרני

0
84
קרדיט canva

עד לפני כמה עשרות שנים כל מה שקשור לבעיות נפשיות בחברה שלנו נראה בעין לא טובה. לא הייתה בכלל קבלה לנושא הזה וכתוצאה מכך גם לא היה מספיק ידע או טיפולים אפשריים. היום, לעומת זאת, הדברים נראים אחרת. היום יש מודעות הרבה יותר גדולה ויש אפשרויות מגוונות ביותר מבחינת הטיפולים הקיימים. לכן, בין אם מדובר על טיפול בחרדות CBT ובין אם מדובר על טיפולים אחרים, קיים שפע של אפשרויות. משמעות הדברים היא שלא צריך יותר להתבייש ובטח שלא כדאי להתעלם מהבעיה. בסופו של דבר, אם אתם סובלים מבעיה נפשית כלשהי, אתם צריכים עזרה. טיפול בחרדות CBT לא במקרה תופס תאוצה, כי לא תמיד קיימת רק האפשרות של תרופות או אשפוז.

מתי בכל זאת נדרשות לנו תרופות?

למרות שיש היום אינספור טיפולים אלטרנטיביים מאוד יעילים, בסופו של דבר לא תמיד זה מספיק. יש לא מעט מקרים שבהם טיפול תרופתי בהפרעת אישיות גבולית יהווה את הפתרון הנכון. ממש כפי שיש לא מעט מקרים שבהם, בגלל דיכאון קליני, הפתרון יהיה אשפוז. לכן נשאלת השאלה: מתי טיפול תרופתי בהפרעת אישיות גבולית עדיף? ואיך יודעים שהגענו לנקודה שבה אנחנו באמת צריכים עזרה? חשוב להבין: עלינו להיות קשובים לעצמנו. אנחנו יודעים לומר מתי הדברים יוצאים מאיזון ואם נדע לפנות לקבל עזרה, נוכל להתמודד טוב יותר עם הכאבים בחיינו. בנוסף, כמובן שכדי להחליט האם טיפול תרופתי הוא הדרך, צריך לעבור אבחון. ממש כפי שצריך לקבוע איזה טיפול תרופתי יכול לסייע במקרים של מחלות פיזיות שונות, כך קורה גם במקרה של מחלות נפשיות. יש לאבחן אותם בצורה מקצועית וכך לקבוע את הטיפול היעיל ביותר.

מה קורה אחרי אשפוז?

כאשר הדברים מורכבים יותר, לא אחת הצוות הרפואי ממליץ על אשפוז. זה יכול להיות מצב כמו דיכאון קליני אשפוז או מצבים אחרים שבהם אשפוז יכול לעזור. למשל, במצבים שונים של פרנויה קיצונית. טבעי שאם אתם חושבים על אשפוז, עבורכם או עבור אדם שקרוב לכם, תרצו לדעת גם מה קורה ביום שאחרי. כלומר, האם אחרי דיכאון קליני אשפוז באמת אפשר לחזור לחיים? האם יש לכם סיכוי להשתקם? התשובה היא בהחלט כן. חיים בינינו לא מעט אנשים שסובלים מבעיות נפשיות שונות, היו מאושפזים וחזרו לתפקוד מלא. מה שכן חשוב לדעת, זה שמדובר על תהליך לא פשוט ולא קצר. לכן כדאי שתפנו כמה שיותר לקבלת עזרה רפואית מקצועית כדי שתוכלו להתחיל את התהליך המורכב הזה עוד היום.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן