מהו צו קיום צוואה?

0
859
מהו צו קיום צוואה?
קרדיט: Freepik

כדי לחלק את רכושו של מי שנפטר והשאיר אחריו צוואה יש צורך לקבל צו קיום צוואה שמאשר את תוכנה ותקפותה של הצוואה ונותן לה למעשה תוקף של פסק דין מחייב. בכדי לבצע את התהליך בצורה המקצועית ביותר אנו מזמינים אתכם להסתייע בשירותיה של עורכת הדין עופרה זיו המתמחה בענייני ירושה.

אנשים רבים עורכים צוואה בחייהם, על-מנת לקבוע מי יהיו יורשיהם ומה יהיה חלקם ברכוש. עת נפטר אדם והותיר אחריו צוואה, כדי שניתן יהיה לחלק את העיזבון ליורשים, החוק בישראל מחייב לקבל צו קיום צוואה. זוהי מעין גושפנקא כי הצוואה תקינה ותקפה משפטית, וניתן לחלק את רכושו של המנוח על-פי הקבוע בה.

כדי לחלק את עיזבונו של הנפטר על פי הצוואה שהותיר אחריו, יש להוציא צו קיום צוואה, המאשר את נוסח הצוואה ונותן לה מעמד ותוקף של פסק דין. הגשת הבקשה מתפרסמת בעיתונות וברשומות כדי לאפשר הגשת התנגדויות לצוואה.

צו קיום צוואה שנותן הרשם לענייני ירושה מקנה לצוואה תוקף משפטי מחייב, לאחר פטירתו של המצווה. את הבקשה למתן צו קיום צוואה יכולים לבקש היורשים המוזכרים בצוואה, וכן כל אדם אשר מעוניין במתן צו הקיום. הודעה על דבר הגשת הבקשה מתפרסמת בעיתון יומי וברשומות, וכוללת אפשרות להגיש התנגדות למתן צו קיום הצוואה.

 

מניעת סכסוכים

על מנת למנוע סכסוכים בין יורשים ולעיתים להימנע מחיובים במס מומלץ לערוך צוואה באמצעות עורך דין הבקיא בתחום. לכן ובהקשר זה, אנו גאים להציג בפניכם את משרד עורכי דין, עופרה זיו אשר מתמחה, בין היתר בתחום של צוואות וירושות. משרדנו ישמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או בקשה שיש לכם בתחומי ההתמחות המשפטיים שלנו. במידה והנכם מעוניינים לקבל טיפול הגון בענייני הצוואה ,פנו עוד היום אל משרדינו ואנו נשמח לסייע לכם בסוגיה.

 

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן