חשיבות פעילות גופנית בתקופת הקורונה למבוגרים

0
1167
אביטל קרן
מקור: Pixabay

מגפת הקורונה הביאה איתה שלל הגבלות והנחיות חדשות. ביניהם איסורים על פתיחת חדרי כושר, איסורים על פתיחת קניונים ומסעדות וקיומם של סגרים. אלו מביאים לשעות רבות במסגרת הביתית ובהעדר קיום פעילות גופנית. כך ישנה פגיעה פיזית בבריאות, עלייה רבה בהשמנה ובדיכאון בקרב מבוגרים. במיוחד בגלל זה חושב לשלב פעילות גופנית בתקופת הקורונה.

אביטל קרן בעל חוגי ספורט בנהריה ומדריך קרב מגע מנוסה מסביר מדוע דווקא בתקופה זו החשיבות של קיום פעילות גופנית בקרב האוכלוסייה המבוגרת קריטי ומשמעותי לבריאות הנפשית והגופנית של הורינו וסבינו.
1. פתרון לחוסר שגרה קבועה- "בתקופה זו רבים בקרב האוכלוסייה המבוגרת נשארו ללא שגרת יומיום קבועה", מסביר אביטל קרן מאמן ראשי במסלול הכשרת לוחמי קרב מגע בצפון, ומוסיף "כאשר אין לאדם סיבה לקום בבוקר וישנה העדר שגרה קבועה, הדבר יכול להכניס רבים לתחושת חוסר תכלית, דיכאון, שעמום ועצבות. לכן קיום פעילות גופנית באמצעות חוגים כגון קרב מגע לאוכלוסייה המבוגרת, יכול להיות פתרון מצוין ולהוות מסגרת שגרתית קבועה".

  1. 2. פתרון לבדידות חברתית- "מבוגרים רבים אשר נמצאים בקבוצת סיכון בידדו את עצמם מבחינה פיזית, תוך רצון לשמור על בריאותם. כך איש אשר נהג לפגוש את ילדיו ונכדיו כמה פעמים בשבוע, לא יכול לקיים מפגשים אלה מתחילת הקורונה (תקופה של כמעט שנה) יש בכך אלמנט גדול של בדידות." מספר אביטל קרן ומוסיף "קיום של מפגשים חברתיים במסגרת חוגים ופעילויות ספורטיביות יכול להיות מענה מצוין לבעיית הבדידות ואף לבעיית הדיכאון, וכידוע ספורט משחרר הורמונים העושים את האדם שמח יותר ופחות מדוכא".
  2. 3. שמירה על הבריאות- אם כל הטיעונים אללו כי קיום פעילות גופנית בתקופת הקורונה באמצעות חוגים- מפיגים תחושת בדידות, מעניקים שגרה קבועה ותורמים להפגת תחושת דיכאון אינם מספיקים, חושב שנזכור כי הגעה קבועה לחוגי ספורט חיונית לשמירה על הבריאות הפיזית ולא רק הנפשית. תוך חיזוק שרירי הגוף, חיזוק סיבולת לב ריאה, ושריפת קלוריות התורמת למלחמה בהשמנת היתר.

חוגי ספורט העומדים בתקני התו הסגול

אומנם חדרי הכושר והמכונים סגורים, כך אין זה אומר שאין זה אפשרי להירשם ולקחת חלק בחוג ספורטיבי בתקופה זו. בית המדרש הגבוה לאומנויות לחימה, פועל באזור נהרייה תחת הדרכתו האישית של אביטל קרן, מקיים מפגשים פיזיים של שיעורי הגנה עצמית התורמים לשיפור הביטחון, חיזוק הגוף והנפש. והכל תחת הנחיות התו הסגול. לפרטים נוספים התקשרו 0546616299.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן