חוט אדום נגד עין הרע

0
718
חוט אדום נגד עין הרע
קרדיט: אתר המלצה

חוט אדום משמש רבים כהגנה נגד מה שהם מכנים "עין הרע". ספר הזוהר מתייחס לאנרגיה שלילית שיכולה לעבור הלאה מאדם לאדם. מדובר שם על אדם עם עין הרע הנושא בתוכו רגשות הרסניים כמו קנאה; מומלץ שם שלא להתקרב לאדם כזה, שכן עלולים להיפגע ממנו.

ידוע לכל שהעיניים הם החלונות לנשמה ועל כן ביכולתן להעביר אנרגיה עוצמתית. כשם שאנחנו מביטים באחרים בקנאה או בשנאה ומנסים להעביר אליהם אנרגיה שלילית, אנשים יכולים לעשות כך גם לנו. אל לנו לפגוע באנרגיות הטובות שלנו ובפוטנציאל שלנו לממש את עצמנו בצורה הטובה ביותר האפשרית.

עוד מקדמת דנא הנציחה התרבות האנושית את הקיום של עין הרע, והגדירה קיום זה כמסוכן וכבלתי רצוי; ובכל זאת מסתובבים בקרבנו אנשים, שחלקם תמימים, אך נושאים בתוכם עין הרע, שלא במתכוון. הפחד מעין הרע הוא אוניברסאלי, ואינו מאפיין דווקא ואת אזורנו שלנו, או את אזור המזרח התיכון והלבנט. מנהגים שונים, תרבויות ודרכי חינוך מבטאים גם הם את השלילי שבעין הרע. זוהי עובדה ששימוש בטקסים, סמלים ועדיים גורמת לא אחת לתחושה חיובית וגורמת לאנשים המאמינים בכך לשנות את מציאות חייהם.

עין הרע – אמת או אמונה תפלה?

רובנו מכירים את החמסה, ואם לא את החמסה, אז סמלים אחרים המיועדים להרחיב עיניים צרות ומזיקות. זה לא משנה אם מדובר באדם דתי, חילוני, מסורתי, יהודי, מוסלמי, נוצרי או בודהיסט, שכן הפחד הזה מקונן בליבו של כל אדם – פחד שחוצה גבולות, דתות ואמונות. ביהדות יש אמונה חזקה שעל פיה עין הרע היא בעל פוטנציאל פגיעה ממשי. ישנם באמונה היהודית כאלו המאמינים שעין רעה מסוגלת להעמיד אנשים בסכנה רבה, עד כדי סכנת חיים. פגיעה כזו מעין הרע עשויה להתבטא בפרנסה, בזיווג, בשלום הבית ובבריאות דייריו. הקבלה אינה מתעלמת מהאפשרות של פגיעת עין הרע ואף דנה באפשרויות להגן על עצמנו מפני כך.

חוט אדום והשימוש בו

חוט אדום אינו מצוין בקבלה כבעל סגולות ועוצמות נגד עין הרע. ישנם המקשרים את החוט האדום לפעולה הסמלית של הקפת קבר רחל אימנו בחוט אדום מתוך כוונה להטעין אותו באנרגיות שישמרו עלינו מפני עין הרע ועניינים לא רצויים אחרים.

איך זה משפיע עלינו?

נכתב במקומות רבים, כמו גם במאמר זה לעיל, שבתרבויות רבות אפשר למצוא סמלים של מזל טוב, אמונה, הגנה, כוח ועוד. לחוט אדום יש פרשנות דומה בהרבה דתות ותרבויות. חוט אדום הוא בעל משמעות בסיסית של הגנה ומזל.

עם חזרתה של הרוחניות וכוחה העולה אל מול אנשי ההשכלה והנאורות, ניתן לראות מספר הולך וגדל של אנשים שסביב מפרק ידם קשור חוט אדום. החוט נקשר לרוב ביד שמאל – לא בגלל שיש לה יתרון על פני יד ימין, אלא כיוון שיש שמאל מייצג רצון לקבל לחיוב, ואילו יד ימין מסמלת רצון אנוכי לקחת מהאחר. לכן, ענידת חוט אדום על יד שמאל משמשת לדבר נוסף – ועל כן היא מועדפת בעניין זה. אפשר לראות זאת באופן כזה שענידה על יד שמאל משמשת כמסנן או כתזכורת להגביל את הרצון שלנו לקחת מאחרים.

בנוסף, בספר הזוהר מצוין שחוט אדום מושך את הכוח המגן של אימנו רחל – והיא שומרת על מי שעונד אותו כעל היקר לה.

מלבד זאת, ענידת סרט אדום אינה רק חלק מהמסורת היהודית; יש בהודו מסורת הינדית דומה לכך, שגם בה המטרה של החוט היא להזכיר לאדם העונד אותו להשיג את המטרות שייעד לעצמו. גם בבודהיזם, החוט האדום משמש כקמיע להגנה.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן