בקרת איכות מזון – אילו עקרונות קיימים בנושא?

0
143
credit: canva.com

מפגע תברואתי קל עלול להתפתח לכדור שלג שיתחיל במפגע בריאותי ויסתיים בתביעת נזיקין ושלילת רישיון העסק. אם אתם עוסקים במזון על שרשרת הייצור שלכם להיות מוקפדת ומתוכננת באופן שמתריע על ליקויים ומאתר תקלות בשלב מוקדם. בקרת איכות מזון חשוב לבצע באמצעות חברה חיצונית, מקצועית, מנוסה ואובייקטיבית.

עין מקצועית שמבטיחה על הדברים מבחוץ תדע להצביע על ליקויים שאתם לא תצליחו להבחין בהם בעצמכם. חברת מ.ר שירותי ייעוץ  איכות ובטיחות מזון מציעה את שירותיה המקצועיים לכלל עסקי המזון ומתחייבת לצוות מומחה ומוביל בתחום, עמידה ביעדים, זמינות, הדרכה, בקרה, יחס אישי והפחתת עלויות ייצור.

עקרונות בקרת איכות מכון

עמידה בעקרונות בטיחות המזון נועדה להבטיח את האיכות של התוצר הסופי שמגיע אל הצרכן. בקרת איכות מזון נדרשת בכל תחנה בה המוצר או הרכיבים שלו עוברים בשרשרת הייצור. תהליכי בקרת איכות מתבצעים במפעלים שמייצרים את חומרי הגלם, מאחסנים אותם, מובילים אותם, מגדלים אותם וכן הלאה. יש לנהל נכון כל שלב בתהליך, לדעת לצפות מראש סיכונים ולתת מענה מידי לתיקון ליקויים.

מי חייב להקפיד על בקרת מזון?

כל העוסקים בייצור מזון נדרשים להקפיד על בקרת איכות. עסקים קטנים וגדולים שעוסקים בייצור, עיבוד, שינוע, מסחר וכן הלאה נדרשים להתנהל על פי התקנות של משרד הבריאות. מסעדות ושאר עסקים לממכר מזון מחויבים באישורים תברואתיים. נציגים מטעם משרד הבריאות רשאים להגיע לביקורת פתע בעוד בעל העסק מחויב לאפשר זאת. על מנת למנוע כל אפשרות להתפתחות של כשלים חשוב להיעזר בחברה מקצועית מהטובות בתחום.

מי אחראי על תהליכי בקרת איכות המזון?

ענף טכנולוגיית המזון מתחדש באופן שוטף, אנשי המקצוע נדרשים להתעדכן בחידושים, נהלים ועדכוני תקנים. בהתאם, על תהליכי בקרת איכות מזון בכלל העסקים והארגונים להיות דינמיים וניתנים לשינוי. יש לבצע באופן שוטף בדיקות, ביקורות, הערכות סיכונים ואיסוף של נתונים. בקרה קפדנית היא הדרך היחידה בה ניתן יהיה לשלוט בתהליך ולהבטיח מוצר איכותי עם סיכון מינימלי. בקרת איכות מזון היא תחום ההתמחות של חברת מ.ר שירותי ייעוץ  איכות ובטיחות מזון, חייגו עכשיו ותקבלו מענה מקיף ומדויק במקום אחד.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן