ערכות יצירה לילדים

0
155
ערכות יצירה לילדים
credit: canva

יצירה כביטוי

התעסקות ביצירה מכל סוג שהיא, בעלת מגוון רחב של יתרונות עבור ילדים. קודם כל, השימוש בחומרים שונים במהלך היצירה – בין אם זה מכחול, עט או טוש משפרים לילד את פעולות המוטוריקה העדינה. החזקת הכלים השונים על מנת ליצור את היצירה שהם רוצים, דורשת החזקה עם הידיים והאצבעות וכך הם לומדים לשלוט בכלים עדינים וגם ליצור צורות בגדלים שונים תוך מודעות לחוזק של היד. גם שימוש בידיים לצביעה בגועש, או הרכבת ערכות ליצירה לילדים משפיעה על התחושתיות בידיים, על החושים והפעלת הכוח.

לרוב, ילדים אינם יודעים להסביר כיצד הם מרגישים, מה הם חווים ומה הם רוצים בצורה ברורה. לכן, ישנם מקרים בהם הם בוכים ללא הסבר, מתאכזבים ומתעצבנים ומתקשים להסביר במילים מה הם חווים. אחד הדברים שיצירה מאפשרת להם הוא ביטוי עצמי, בין אם הם מתכוונים לזה ובין אם לא. בחירת הצבעים, החומרים ובנייה של מבנים שונים נותנת להם מרחב ביטוי עצמי, מאפשרת להם להתנסות בדברים שונים ובכך גם לבטא את עצמם.

למשל, ידוע שציורים הם דרך ללמוד על מה שעובר על הילד – השימוש בצבעים וצורות מסוימים הם דרך לגלות על הילד קצת יותר ממה שהוא משתף. מעבר לכל היתרונות החינוכיים  – ביטוי עצמי, מוטוריקה עדינה וחקירה עצמית יצירה ואומנויות זו דרך פשוט להנות.

ילדים מחפשים דרך להנות, להשתעשע וגם לשעשע את עצמם כדי לא להשתעמם. קיימים היום בשוק מגוון חנויות לחומרי יצירה שמוכרות מגוון רחב של צבעים, ערכות יצירה לילדים, חומרים מסוגים שונים כמו עץ, קלקר, ופלסטיק שאיתם הילדים יכולים ליצור מגוון רחב של דברים. הורים רבים משתמשים בחומרים ריקים שנמצאים בבית, כמו גלילי נייר טואלט, בקבוקי מים מפלסטיק או קופסאות קפה ישנות על מנת לתת להם שימוש חוזר וליצור מהם פריטים שיהיו גם בעלי שימוש עבור הילדים כאחסון או כמשחק.

לא כל ההורים פנויים לכך, או בעלי חומרים לשימוש חוזר ולכן, עבורם הפתרון הוא ערכות יצירה לילדים. אותן ערכות מכילות מראש את כל החומרים הנדרשים בעבור אותה היצירה וכוללים מגוון רחב של רעיונות, חומרים, צבעים וצורות. למשל, ישנן ערכות של בנייה של אובייקטים מבצק פלסטלינה, ערכות רקמה, ערכות צביעה ואפילו ערכות תפירה.

שיקשוק היא חנות המספקת מגוון רחב של חומרי וערכות יצירה, בלונים, מתנפחים לבריכה וצעצועים. החנות פונה גם ללקוחות פרטיים וגם ללקוחות עסקיים במחירים זולים ואטרקטיביים.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן