מהי שגרת בטיחות בעבודה

0
288
בטיחות בעבודה
קרדיט https://shachar-safety.co.il

כאשר מדברים על בטיחות בעבודה הכוונה היא ליישום של נהלים, דרכי עבודה ושיטות – שכל מטרתם היא לשמור על בריאות העובדים ועל בטיחותם. מטרה נוספת היא מזעור נזקים. הטמעת בטיחות בעבודה, בכל ארגון ועסק, לא נעשית תוך רגע והיא דורשת יישום של נהלים, מינוי בעלי תפקידים לשם כך, ביצוע של הדרכות לעובדים ועוד. בטיחות בעבודה מתייחסת הן לאופן העבודה של כל עובד ביחס לסביבת העבודה שלו, השימוש בכלים וציוד, והן ביחס לאחריות האישית של העובד.

בטיחות בעבודה – סביבת עבודה

אחד האלמנטים לסיוע בקיומה של שגרת בטיחות בעבודה היא השימוש בסביבת עבודה בטוחה. כך למשל יש לוודא שהתאורה לא חזקה מדי, שהאוויר נקי, שמתגי ההפעלה והכיבוי של המכשור במקום העבודה תקינים ובטיחותיים, שהריהוט המשרדי לשימוש העובדים הוא במידות המתאימות ובחוזק המתאים ועוד. חשוב לוודא למשל בהקשר הזה שגרם המדרגות, במידה וקיים, בכניסה למקום העבודה ובין המעברים השונים, מספיק רחב ותיקני.

כמובן שככל שמקום העבודה נפרס על פני שטח גדול יותר, עם כמות גבוהה יותר של עובדים וציוד – הרי שיש לקיים שגרת בטיחות בעבודה באופן נרחב יותר ולתחזקה.

בטיחות בעבודה – בריאות

אחד האספקטים החשובים שעולים כאשר מדובר על בטיחות בעבודה הוא בריאות העובדים, וכל מי שנמצא בסביבת העבודה, בנוסף לעובדים עצמם. נזקים בריאותיים הם פעמים רבות מצטברים ולא בהכרח ניתן לגילוי באותו הרגע. יש להקפיד על אוויר נקי, טיהור המים, בריאות נפשית של העובדים, סביבת עבודה תומכת ורווחת העובד.

בטיחות בעבדה – ממונה בטיחות

ארגונים רבים ממנים ממונה בטיחות, או צוות שלם בהתאם לגודלו של מקום העבודה, שתפקידו לתכנן, ליישם ולשפר את שגרת הבטיחות במקום העבודה. ניתן גם להסתייע ביועצים לנושאי בטיחות בעבודה שמכירים חידושים, היסטוריה ולקחים רבים מהשטח, ובעזרת הידע שלהם לבנות עבור מקום העבודה תוכנית בטיחות מותאמת.

בטיחות בעבודה מיושמת כאמור באמצעות תוכניות ונהלים, והן באמצעות בעלי תפקידים שהוקצו לשם כך. תוכלו לפנות לחברה המתמחה בתחום הבטיחות וניהול איכות בתעשייה, ויד ביד לתכנן וליישם בטיחות בעבודה בעסק שלכם. למידע נוסף היכנסו לאתר או חייגו 073-7421999

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן