תפקידו של הווטרינר

0
52
קרדיט לתמונה: unsplash.com

רחובות הקרויה גם עיר המדע והתרבות. בתוכה כידוע, פועלים מכון וייצמן ועוד מוסדות אקדמיים כמו הפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית ועוד מרכזים תרבותיים. היא נחשבת כבירת השפלה ואוכלוסייתה מונה מעל 160 אלף תושבים. מטבע הדברים ככל שמספר התושבים גדול יותר כך גם גדול יותר מספר חיות המחמד השוכנים בבתיהם. וטרינר רחובות יהיה מחויב המציאות. שהרי אימוץ חיות מחמד הפך להיות תופעה מוכרת בבתים רבים ברחובות ובערים אחרות בארץ. ותפקידו של הווטרינר בעקרון הוא לבדוק, ולטפל בכל מצב רפואי שבעל חיים או חיית מחמד מגיע אליה. בנוסף, לטיפולים שגרתיים מונעים. ומכיוון שהוא חלק בלתי נפרד מחייהם של משפחות רבות, כימיה וקשר טוב יהיה שיקול מרכזי בבחירתו.

תחומי אחריותו

במסגרת עבודתו וטרינר רחובות מטפל במגוון רחב של תחומים לדוגמא:  חיסוני מנע- חיות המחמד שלנו נחשפות למחלות קשות בעיקר כשהם עדיין גורים ומערכת החיסון שלהם מתקשה להתגבר על כך, לפיכך מערכת חיסונים תמנע סיכונים אלה, במקביל להימנעות זמנית ממגע עם בעלי חיים אחרים העלולים לשאת מחלות. מגיל 6 שבועות נהוג לחסן בסדרה של 4 חיסונים, וכלבים בוגרים מחוסנים אחת לשנה. בנוסף לכך על פי החוק יש לחסן כל כלב בחיסון כלבת פעם לשנה, וחיסון זה ניתן רק לכלבים עם שבב זיהוי. מדובר בשבב אלקטרוני המוחדר ומושתל מתחת לעור באמצעות מחט מותאמת, והוא אמצעי הזיהוי לכל ימי חיי חיית המחמד. לפי מספר השבב ניתן לזהות במקרה שחיית המחמד הלכה לאיבוד, או אם יש ויכוח בנוגע לזהות בעליו. גם חתולים יש לחסן החל מגיל 6 שבועות בסדרה של 2 חיסונים מרובעים היעילים כנגד 4 מחלות שכיחות בחתולים, שעלולים לפגוע אף בבני אדם. אין חוק לחיסון חתולים נגד כלבת אך הדבר מומלץ.

טיפולי שגרה עיקור וסירוס

לאחר קבלת ההחלטה לאימוץ חיית מחמד חתול או כלב, צריך להחליט איזה גיל לאמץ. אם מחליטים לאמץ גור חתולים או כלבים יונקים, צריך להתאים לו מקום חם עם שמיכה חמה, להאכיל אותו בתחליפי חלב ולטפל בצרכיו. ולהתייעץ עם גורמים מוסמכים להמשך הטיפול. לעומת זאת אם מדובר בגור בוגר יותר בן מספר חודשים כאן ההחלטה הצריכה להתקבל היא לגבי העיקור והסירוס שלו. בדרך כלל ממליצים לעקר בגיל חצי שנה אצל כלבים ואצל חתולים 5 חודשים. ככל שגילם צעיר יותר ההחלמה מהירה וקלה יותר. לטיפולי שגרה מומלץ ללכת לווטרינר כל 3 חודשים. וטרינר רחובות ועוד וטרינרים ברחבי הארץ מטפלים אף בחתולי רחוב במחירים מוזלים. כפי שנאמר לעיל שיגרת טיפולים מקצועית מחייבת קשר טוב ויחסי אימון בין חיית המחמד ובעליה עם הווטרינר. זה הזמן להתקשר לווטרינר מקצועי אמין ובעל ניסיון, עם אדיבות ואהבה אין קץ לבעלי חיים, לד"ר אורי פרייז מרפאה וטרינרית נס ציונה לטלפון: 077-4105110 ולנייד: 052-4504856, וניתן להתקשר גם במצבי חירום 24/7 ולהיענות בשמחה.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן