קבלת אזרחות ליטאית

0
153
קבלת אזרחות ליטאית
credit: canva.com

אזרחות אירופאית ודרכון אירופאי הפכו בשנים האחרונות  לנחשקים מאד, בין אם לצורך ניצול הזכויות וההטבות המשמעותיות שדרכון אירופאי מעניק כגון מגורים, עבודה, התנהלות עסקית ולימודים ברחבי האיחוד האירופאי ובין עקב כך שישנן לא מעט מדינות שהדרכון הישראלי לא מאפשר כניסה אליהן בכלל או ללא ויזה מתאימה (כגון ארה״ב)..
בפני עשרות אלפי צאצאי ליטא פתוחה האפשרות לקבלת אזרחות ליטאית למי שזכאי לכך בהתאם להוראות  הדין הליטאי שבאופן עקרוני יכול להוכיח שהוא צאצא של מי שהיה אזרח ליטא לפני שנת 1940. מדובר בתנאי העיקרי אולם לא היחיד שכן תנאי הזכאות כוללים גם חריגים ותנאים נוספים שיש לבחון בכל מקרה לגופו. יש לקחת בחשבון שרק לאחר בחינה יסודית של מידת הזכאות של כל מבקש מדובר בתהליך מורכב מאד שמומלץ שיתבצע רק בסיועו של עורך דין ונוטריון מנוסה ומקצועי שבקיא בתחום האזרחות הליטאית גם במישור המשפטי וגם במישור הפרוצדורלי לצד בקיאות בשפה הליטאית.

קבלת אזרחות ליטאית – תנאים

החל משנת 2004 ליטא צורפה כחברה באיחוד האירופאי, וכמו יתר חברות האיחוד גם היא מעניקה זכויות ויתרונות רבים לאזרחיה ולאלו המחזיקים בדרכון מטעמה. קבלת אזרחות ליטאית מותנית במספר תנאים, משפטיים ופרוצדורליים נוקשים  ובעיקר הוכחת הזיקה המשפחתית למי שהיה אזרח ליטא לפני 1940.  בדין הליטאי ישנם סייגים שונים ודרישות נוספות לגבי הזכאות וגם לעניין אזרחות כפולה, זכות שמוקנית רק למי שעזב את ליטא לפני 1990.

מסמכים נדרשים

עמידה בתנאים לקבלת אזרחות ליטאית מצריכה איתור ואיסוף של מסמכים היסטוריים שונים, כגון תעודות רשמיות שונות שעשויות להוכיח את הזכאות והקשר המשפחתי שנדרש בחוק. רק לאחר מכן במידה ונמצא פוטנציאל ממשי לזכאות לאזרחות ליטאית יש להכין תיק בקשה מסודר שכולל בין היתר תרגומים ואישורים נוטריוניים שיש להכינם בהקפדה יתרה לאור הליך הבחינה המדוקדק והפרטני מצד משרד ההגירה באשר לכל בקשה.

על מנת לסיים את התהליך לקבלת אזרחות ליטאית בהצלחה יש לעמוד בתנאים המשפטיים, שמשתנים מעת לעת, שאת בחינתם יש לבצע באופן יסודי ומקצועי תוך בדיקה והבנה של תוכן המסמכים, מעמדם ומידת הרלוונטיות שלהם לשאלת הזכאות. לצורך קבלת אזרחות ליטאית אין מדובר רק בהליך פרוצדורלי וטכני כמו שעשוי להתקיים בחלק ממדינות האיחוד האירופאי, אלא כזה שדורש ידע משפטי, ניסיון ומומחיות בתחום האזרחות הליטאית לצד שליטה מלאה בשפה הליטאית.

משרד עורכי דין זאב ליסון ושות' עוסק בייעוץ, טיפול וליווי התהליך לקבלת אזרחות ליטאית החל מהצטרפות ליטא בשנת 2004 ומאז טיפל בהצלחה באלפי לקוחות ובקשות מסוג זה.

 

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן