פתיחת תיק גירושין – טיפים והמלצות

0
191
עורך דין גירושין בתל אביב
credit: canva.com

כאשר בני הזוג מעוניינים לסיים את הקשר ולהיפרד, הרי שעומד על הפרק נושא הגירושין. הליך גירושין כולל היבטים רבים רגשיים, כספיים, טכניים ובירוקרטיים. יש השלכות ומשמעויות החלטות ובחירות שנעשות על ידי כל אחד מבני הזוג במסגרת התהליך, וישנן חלופות שונות אפשריות – ולכן ישנה חשיבות יתרה לליווי צמוד וייצוג על ידי עורך דין גירושין בתל אביב שיספק לכם פתרונות וליווי משפטי לאורך כל הדרך.

הגשת הבקשה – רבני או לענייני משפחה?

לצורך פתיחה בהליך גירושין נדרש קודם כל לפתוח תיק גירושין ברבנות. חשוב לציין כי ניתן לבצע את טקס קבלת הגט בבית הדין הרבני (רק בו ניתן) ואת יתר הדברים בערכאה אזרחית – בבית המשפט לענייני משפחה.

מה נדרש

לצורך פתיחת תיק גירושין נדרש למלא כתב תביעה. בכתב התביעה מפרטים את הסיבות לגירושין ופרטים נוספים. חשוב לציין שמנקודה זו פעמים רבות הדברים לא מתקדמים בצורה חלקה. כך למשל כאשר אחד הצדדים מסרב לגירושין או כאשר לא נעשו ניסיונות לשלום בית (תחת בית הדין הרבני). תיק הגירושין עצמו גם כולל היבטים רבים נוספים כמו למשל חלוקת המשמורת על הילדים, תשלום וגובה דמי מזונות, חלוקת רכוש משותף ועוד.

חשיבות עו"ד

מובן כי התהליך כולל נקודות רבות שהן רגישות, ודורשות הבנה של החוק והסכמה בין בני הזוג שלא תמיד קיימת. ולכן חשיבות המעורבות של עורך דין גירושין המומחה בתחום היא גבוהה ביותר. לעו"ד מקצועי לענייני גירושין ישנה תרומה מכרעת גם בהיבט התוכני, המשפטי והן בהיבטים נוספים כמו ההיבט הרגשי וטובת הצד המיוצג על ידו.

הסכם גירושין

כאשר ישנו הסכם גירושין חתום הרי שהדבר מקל על התהליך ויכול לקצר אותו משמעותית. ההסכם עצמו עוסק בעיקר בנושאי חלוקת הרכוש ובמשמורת על הילדים. כדי לערוך הסכם גירושין בצורה נכונה יש לקבל ייעוץ של עורך דין גירושין בתל אביב או במקום מגוריכם.

ואם יש לכם צורך בעו"ד לענייני משפחה אך לא בענייני גירושין אלא בנושאי ירושה וצוואה, יש לפנות אל עורך דין ירושה תל אביב.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן