מחיקת חובות לבנקים

0
159
מחיקת חובות לבנקים
קרדיט:קנבה

לצערנו, מצב בו אדם מתקשה לכלכל את עצמו ואת משפחתו אינו נדיר. יוקר המחיה והמחירים המטפסים לצד משכורות שאינן עולות או רווחים לא מספיקים במיוחד בעסקים הקטנים גורמת לכך שאנשים לוקחים עוד ועוד הלוואות במטרה "לכבות שריפות" ולסגור חוב, בין אם לבנק עצמו, למשל לתשלום משכנתא, ובין אם לגורם חיצוני. אותן הלוואות מצטברות בסופו של דבר לכדי חוב שהאדם מתקשה לשלם. כך נוצר מצב בו הבנק כבר מאיים בהליך משפטי כנגד החייב. חשוב לחייב לדעת שגם במצבים בהם הכל נראה אבוד ובלתי פתיר ישנם הליכים שיכולים לסייע ולהביא בסופו של דבר לכדי מחיקת חובות לבנקים. פניה מוקדמת ככל האפשר לעורך דין מומחה בתחום תביא למציאת הפתרון המתאים לכל אחד.

מחיקת חובות לבנקים באמצעות הגעה להסדר חוב

אחת האפשרויות לכך שתהיה מחיקת חובות לבנקים היא באמצעות ניהול מו"מ קשוח של המומחים מתאם המרכז הארצי לזכויות החייב מולו והגעה להסדר חוב אשר לרוב כוללת גם ויתור מצד הבנק על חלק מהסכום וגם פריסת יתר החוב לתשלומים כך שהחייב יוכל לעמוד בהחזר. לא בכל מצב מחיקת החובות אפשרית. הדבר יכול לקרות כאשר לחייב אין נכסים שהבנק יכול לעקל וכאשר ברור שאין ביכולתו לעמוד בתשלום החוב המלא. גם לבנק הגעה להסדר חוב באמצעות מו"מ חוסכת הליכי גביה מסורבלים באמצעות ההוצאה לפועל או בית המשפט שגם עולים לו כסף נוסף. לכן, גם לבנק יש אינטרס להגיע להסדר מול החייב.

מחיקת חובות בהליך חדלות פירעון

כאשר המהלך של  מחיקת חובות לבנקים באמצעות הסדר חוב לא צלח עדיין ניתן, אם עומדים בתנאים, להיכנס להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל לשעבר). הליך זה הוא מורכב וארוך משמעותית לעומת הגעה להסדר חוב באופן ישיר מול הבנק אך ללא ספק עדיף מכלום. חדלות פירעון ושיקום כלכלי הוא תהליך הלוקח זמן במסגרתו ייקבע לחייב סכום החזר חודשי לכלל הנושים שיותאם ליכולותיו. אם עמד בכל התנאים יינתן בסופו צו הפטר: מחיקת חלק מהחובות. חשוב שעורך דין ילווה את תהליך הסדרת החוב גם ישירות מול הבנק וגם כשזהו הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

המרכז הארצי לזכויות החייב מלווה חייבים בהליכים שונים בהוצאה לפועל והסדרת חובות בכלל. למרכז ניסיון רב והליווי נעשה במקצועיות רבה. מוזמנים ליצור קשר.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן