מה הוא אימון וייעוץ ארגוני?

0
67
קרדיט: freepik

אימון ארגוני נועד לשנות את אופן הפעולה של חברה כולה. לעתים קרובות זה משתלב עם אימון מנהלים, שבו תשומת הלב היא על שיפור יכולת הניהול של מנהלים או של העתודה הניהולית. את שני סוגי הקורסים מעביר מאמן מוסמך אשר סיים לימודי קואצינג. אימון ארגוני שונה מסוגי אימון אחרים מכיוון שהוא עובד עם הצוותים המרכיבים את העסק. המטרה היא לעזור לעסק לצמוח בצורה שתתאים למטרות ויעדיה של החברה ולשפר את העסק מבחינה ארגונית. ברגע שלאנשים בחברה יש תוכנית, אימון מקצועי יכול לעזור להם למצוא ולהגיע ליעדים שלהם. חלק מהדברים שעשויים להיות מכוסים במפגשי הפיתוח הללו הם התמודדות עם משברים, לוודא שהעסק רווחי וטיפול בבעיות של פרודוקטיביות והכלה. כמו כן, יש צורך במאמן מיומן שיעזור לאנשים להגיע ליעדים גבוהים אלו.

סיבות עיקריות לפנות לאימון עסקי

פיתוח ארגוני חשוב לכל עסק מכיוון שהוא יכול להוביל לשינויים עמוקים בחברה. בקנה מידה גדול יותר, אימון מקצועי יכול לשנות את הדרך שבה חברה פועלת ואת מידת הפתיחות של התרבות ארגונית שלה לשינויים. מאמנים שיודעים הרבה על עסק מסוים יוכלו להצביע על נקודות עיוורות שהחברה לא יודעת עליהן. הם עשויים גם להיות מוכנים לדבר על בעיות שעובדים מתביישים או חוששים לדבר בפני המנהלים.

היתרונות של אימון ארגוני

אימון ארגוני מספק מנטורינג לארגון ואנשיו ועוזר גם לפרט וגם לעסק בדרכים הבאות:

חיזוק המורל- כאשר לארגון יש מאמן מקצועי, הביטחון העצמי של העובדים עולה. צוותים ואנשים מרגישים שהם חלק מהתוכנית של החברה. מורל הפרט והחברה מוגבר גם על ידי העובדה שמושקע יותר כסף על למידה, צמיחה ואימון. אימון ארגוני גורם לעובדים להרגיש שהם חשובים.

יותר עובדים לוקחים חלק- כאשר עובדים מרגישים שהם חלק חשוב מתהליך האימון של ארגון, הם באמת מעורבים. מכיוון שלמאמן אכפת ממה שיש להם לומר, הגיוני שהם יהיו מעורבים יותר. אם תהליך האימון גורם לעובד להתרגש, סביר להניח שרמת המעורבות שלו תתפשט לשאר החברה.

שמירה על עובדים בסביבה- כאשר עובדים עם מאמן ארגוני, יש סיכוי גבוה יותר שעובדים מובילים יישארו אם הם מרגישים שיש להם דעה על הכיוון והתוכנית של החברה. כאשר מנהלים טובים מרגישים שהם באמת משפיעים ואף מובילים החלטות עסקיות, יש סיכוי גבוה יותר שהם יישארו זמן רב יותר ויהיה מעורבים יותר.

מאמן מקצועי אשר סיים בהצלחה הכשרה של בית הספר למאמנים קוד האימון, יצליחו להביא את העסק והצוות שלכם להגשמת המטרות.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן