טיפול בקוצר ראיה אצל ילדים – עדיף מוקדם

0
57
טיפול בקוצר ראיה אצל ילדים

ככל שילדים מבלים שעות רבות יותר מול המסכים השונים, כך העיניים מתאמצות יותר סיכוי לקוצר ראיה רק עולה. לכן לא מפתיע שהיום משקפיים בגיל גן כבר אינם נדירים. טיפול בקוצר ראיה אצל ילדים במיוחד הניתן בזמן מבלי לעכב את העניין הוא חשוב. כאשר ילד שאינו רואה טוב הוא אינו ממצה את מלוא הפוטנציאל ההתפתחותי שלו. הוא יכול להתקשות במוטוריקה עדינה וגסה, להתקשות בהתמצאות במרחב. הדבר יכול לגרום גם לקשיים חברתיים בגיל ביה"ס כמובן גם לקשיים לימודיים שיביאו לתסכול רב. לכן, כאשר ישנם סימנים חשוב לגשת לאופטומטריסט ולבצע בדיקת ראיה.

טיפול בקוצר ראיה אצל ילדים- הכל מתחיל באבחון

אחד האתגרים הקיימים בקוצר ראיה הוא לשים לב שישנה בעיה. הורה לא יכול לדעת בוודאות שהילד אינו רואה היטב, זאת בניגוד למצב בו הילד נפצע, כשיש לו חום או מצבים אחרים הנראים בעין. לכן חשוב לגשת לבדיקה כשנראים סימנים מעוררים חשד. סימנים יכולים להיות שפשוף העיניים לעיתים תכופות, עיניים אדומות ו/או שורפות וגם הפרשות על העפעפיים או דלקות. ישנם גם סימנים התנהגותיים כמו חולמנות, התקרבות רבה מדי למסך, לדף ציור או מחברת, קושי בהעתקה מהלוח ועוד. לכן טיפול בקוצר ראיה אצל ילדים יתחיל בשימת לב לאותם סימנים ובדיקה. הבדיקה מגיל 6 ומעלה דומה לבדיקה אצל מבוגר: משלבת בין בדיקה הדורשת את תשובות הילד לשם האבחון יחד עם הסתכלות באמצעות מכשור מתקדם.

לראות את העולם במשקפיים ורודים באמצעות טיפול מתאים

פעמים רבות ילדים נרתעים מהליכה לבדיקת ראיה מתוך חשש שיצטרכו משקפיים. עם זאת, באמצעות טיפול בקוצר ראיה אצל ילדים בצורה הנכונה והגישה המתאימה להם אפשר להפוך את העניין לחוויה חיובית. ראשית, אחרי חבישת משקפיים פריצת המחסום הראשוני הילד יראה פתאום איזה שיפור מתקבל בעזרת המשקפיים, פתאום הוא רואה היטב דברים שקודם נראו מטושטשים. שנית, עם מסגרות מותאמות לילדים הילד יכול גם ליהנות מבחירת המסגרת, למדוד מסגרות שונות ולהפוך את העניין לחוויה מהנה. לכן, בחרו מקום עם צוות אופטומטריסטים מנוסה בעבודה עם ילדים מלבד הפן המקצועי נותן גם יחס אישי ומתאים לילד.

אופטיקה אנדי ניתן השירות המקצועי ביותר הן למבוגרים והן לילדים. עם 30 שנות ניסיון המקום מציע בדיקות מתקדמות ופתרונות מצוינים לטיפול תוך שמירה על יחס אישי וחוויה חיובית לילד. מוזמנים ליצור קשר בכל עת לצורך ייעוץ ותיאום בדיקה מקצועית למספר טלפון: 04-9916771.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן