החוק בישראל לגבי פגע וברח

0
117
credit: canva

תאונות פגע וברח הפכו למכת מדינה, כיוון שנהגים רבים לא רוצים לשאת בחומרת הענישה, במקרים מסויימים אלו בורחים ממקום האירוע ולא לוקחים אחריות על הנזק הנגרם בגוף ובנפש לאדם שפגעו בו. לפי סעיף 64א בפקודת התעבורה בעניין הפקרת נפגעים בגוף וברכוש לאחר פגיעה נכתב- כי נהג שלא עצר במקום התאונה או בסמוך אליה לאחר שהיה מעורב בה וידע שהיה מעורב בתאונה, או היה אמור לדעת שהיה מעורב בה, וכי יש בה נפגעים יישפט למאסר של 7 שנים. נהג שהיה מעורב בתאונה ולא הגיש עזרה למרות שידע עליה או שהיה עליו לדעת עליה ובתאונה זו יש נפגעים והוא לא עצר על מנת להגיש להם עזרה- יכול להישפט למאסר של 9 שנים ובנוסף ניתן להטיל עליו קנס כספי. לכן, היה ופגעתם ברכב או בבני אדם שברכב יש להישאר בזירת התאונה ולסייע במידת האפשר, גם ברמה המוסרית וגם כיוון שההשלכות על בריחה מהזירה הן כבדות מאוד. אם תישארו ותגישו עזרה הדבר ירשם לזכותכם בבית המשפט.

25נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול

 אם נתפסתם במהלך נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים רשויות החוק רואים זאת כעבירה חמורה, ואף פלילית והינכם עלולים למצוא את עצמכם בשלילת רישיון או אפילו במאסר בפועל. חשוב לזכור, שאם נתפסתם נוהגים בשכרות חשוב ליצור קשר בהקדם עם עורך דין, רצוי המתמחה בענייני תעבורה, ובכך להבין מה עליכם לומר ובאיזה אופן יש לשתף פעולה או לא לשתף פעולה עם השוטרים. ההתייעצות המוקדמת עם עורך הדין, תמנע מכם להפליל את עצמכם שלא כצורך, ולהגיד דברים שלא ידעתם שעלולים לצייר מצב בו אתם אשמים בפשע חמור יותר מזה שכבר ביצעתם.

מה מומלץ לעשות אם נתפסתי בנהיגה בשכרות?

 קודם כל, כמו שכתבנו, להתעייץ במהירות עם עורך דין לענייני תעבורה ולברר מה הן הזכויות שלכם בתהליך, ומה רצוי או לא רצוי להגיד. חשוב להבין שהשוטרים עושים את תפקידם, ולהתחיל להיכנס איתם לעימותים לא יעזור לכם להצטייר טוב יותר בעיניהם, דבר אשר כמובן עלול להחמיר את המצב. שמרו על קור רוח, התייעצו עם עורך הדין שלכם ובצעו את ההוראות שהוא ייתן לכם, האופן בו תבחרו להתנהג ישמש בעדכם או נגדכם בבית המשפט. עורך דין אלי אנושי שופט תעבורה בדימוס, ישמח לעמוד לשירותכם באופן מקצועי ואיכותי.

אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; אין בו טענה לייצוג הנאשם, כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.

אל תחכו, חייגו עוד היום: 050-5738228

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן