איך מורידים פרופיל מהר?

0
74
קרדיט canva

הפרופיל הצבאי שנקבע צפוי להשפיע באופן ישיר על השיבוץ ואופי השירות. הפרופיל הגבוה ביותר שאפשר לקבל הוא 97 והנמוך ביותר הוא 21. קבלת פרופיל 21 מובילה לשחרור מהשירות הצבאי. פרופיל 97 מעיד על העדר בעיות רפואיות שצפויות להשפיע על השירות. הפרופיל שמקבל כל חייל או מועמד לשירות משקף את מצבו הבריאותי והגופני. את הפרופיל קובעים לראשונה לפני הגיוס במטרה לשבץ את החיילים לתפקידים מתאימים, בהמשך השירות הפרופיל עשוי לרדת או לעלות בהתאם לשינויים במצב הבריאותי. פעולה יזומה למטרת הורדת פרופיל מתבצעת כאשר החייל או המועמד לגיוס חש שהפרופיל שנקבע לו אינו תואם את מצבו הבריאותי, במטרה להימנע משירות קרבי ועל מנת לקבל פטור משירות צבאי.

מתי כדאי לפעול להורדת פרופיל?

שירות ביחידות קרביות מתאפשר עם פרופיל 72 לפחות. מועמדים לגיוס עם פרופיל נמוך מ-72 לא ישובצו בתפקידים קרביים. הורדת פרופיל תמנע שיבוץ לתפקידים קרביים ובחלק מהמקרים גם שירות מרוחק מהבית. חשוב להבהיר שקיימים תפקידים לא קרביים גם בבסיסים מרוחקים כך שפרופיל נמוך אינו מחייב קביעת שירות קרוב לבית. אם אתם מעוניינים להוריד פרופיל חשוב לעשות זאת בצורה חוקית ונכונה, יש לפנות אל עורך דין צבאי שמכיר היטב את המערכת הצבאית ולפעול על פי הנחיות שלו. יש לזכור גם ברגעים הקשים שעריקות היא עבירה בגינה אתם עלולים למצוא את עצמכם בכלא הצבאי.

איך מורידים פרופיל בצבא בגלל מצב בריאותי?

מועמדים לגיוס מתבקשים להציג כבר במהלך בדיקת הרופא שמתבצעת במסגרת צו ראשון מסמכים רפואיים שמעידים על הבעיה. הצוות הרפואי יבחן את המסמכים ויקבע בהתאם את הפרופיל. שימו לב, ייתכן ותתבקשו לבצע בדיקות נוספות. הורדת פרופיל אפשרית גם לאחר הגיוס. אם במהלך השירות מצבכם הבריאותי הורע יש לכם זכות מלאה לגשת אל רופא היחידה לקבלת טיפול ובהתאם לצורך גם לעדכן את הפרופיל שלכם ואף להשתחרר מהצבא. שינוי של הפרופיל במהלך השירות עלול להוביל להחלפת תפקיד, החלפת חיל, שחרור מהצבא. עדכון של הפרופיל מתבצע בעקבות החמרה של מחלה קיימת, פציעה, הופעת מחלה חדשה.

מדוע חשוב להתייעץ עם עורך דין צבאי?

הורדת פרופיל צפויה להשפיע על המשך השירות הצבאי, כדאי לכל חייל שמעוניין להוריד פרופיל במטרה לקבל פטור משירות או העברה לתפקיד אחר להתייעץ תחילה עם עורך דין. פגישת הייעוץ נועדה להבטיח שאתם מבינים היטב את המשמעות וההשלכות העתידיות של ההחלטה שמתקבלת.  משרד עורכי דין ריקי ישי מתמחה בדיני צבא, מנוסה, מסור וקשוב, חייגו עכשיו תיאום פגישה.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן