מחבקי העצים הפכו למשמרי קיימות

0
314
דרושים איכות הסביבה
Credit: Pixabay.com

השינוי הגדול שחל בתודעה הציבורית בנוגע לאיכות הסביבה הוא משמעותי ביותר. אם פעם קראו לאנשים כאלה בפליאה מחבקי עצים, היום אנחנו יודעים כמה חשובה הסביבה לכל מיזם אנושי, בין אם הוא מיועד למגורים או לתעשייה. למעשה, אפילו שוק ההון מגיב בערנות לכל מגמה של הרעה או פגיעה בערכי קיימות כך שהיום בוודאי כדאי הרבה יותר מאשר בעבר לשקול את ההתייעלות הסביבתית כחלק בלתי נפרד מתכנית העבודה של כל ארגון. זה כולל לא רק את שלב ההקמה בהתחשב בתנאי הסביבה, אלא גם פעילות מסחרית או תעשייתית שאינה פוגעת בסביבה על כל הצמחייה ומגוון בעלי החיים שבה, בוודאי גם רווחת אנשים. לכן, אחד התפקידים המבוקשים ביותר הוא יועץ סביבתי, שמתמחה בבדיקת כל ההיבטים האלה בפעילות הארגון. בחברת EOS- שירותי התייעלות סביבתית מודעים לעלייה הגוברת בביקוש לכך ונערכים בהתאם לכך.

מקצוע שהוא כולו עתיד

בתקופה שבה אנחנו רואים מקצועות נכחדים ומומצאים בכל יום הודות להתפתחות הטכנולוגית ולשינויים החברתיים, יש תפקיד אחד שהולך ותופס מקום מרכזי שכנראה לעולם לא ייכחד. בתחום המקצועי של קיימות גדל הביקוש משום שיועצים דרושים איכות הסביבה חיונית מאי פעם ולכן הוא רק הולך והופך מורכב יותר. המחיר של קדמה הוא יקר במיוחד וגובה אותו ממשאבי הטבע ומבני האדם. הצרכים הולכים ומתרחבים, מהבנת המחיר לסביבה לפני ההקמה, ועד מה שקורה לאחר מכן ובזמן הפעילות. זאת לא רק שאלה של אנרגיה מתחדשת ונקייה, בניגוד למה שנהוג לחשוב. מדובר גם בתוצרים של הקדמה: כמויות אדירות של פסולת בגלל צריכה גבוהה, חומרי פסולת תעשייתיים בעיקר, הולכות ומצטברות במקומות רבים, לדוגמה, ומישהו חייב למצוא לכך פתרון. כך שמי שמחפש מקצוע שלא יקטן לו הביקוש ויש לו אופק התקדמות, זה התחום הרצוי.

ללמד ארגונים על הסביבה

מנהלים של ארגונים וחברות יודעים היום לומר את המילה קיימות אבל לא תמיד יודעים במה זה כרוך. הם לא יודעים שמכיוון שאנחנו עדיין נמצאים בשלב הביניים שבין מציאת חלופות נקיות וכדאיות לאנרגיה, צריך להסתפק במה שיש ולעשות את המיטב כדי לחסוך ולשמור על כדור הארץ. לכן, יש צורך אקוטי בהבנת הנושא ובמציאת פתרונות סביבתיים לכל פעילות. בניגוד למה שנהוג לחשוב, גם לחברות הייטק יש צורך בכך משום שתוכנו ורכיבים שמיוצרים בה מגיעים בסופו של דבר לחברות שיש להן אימפקט ברור על הסביבה תוך כדי השימוש בתוצרי ההייטק. כדי לקבל את התמונה השלמה, נוטים בחברת EOS- שירותי התייעלות סביבתית גם להסביר חלק מהזמן לשם מה בעצם נחוצים שירותי הייעוץ וחיבור הדוחות על מנת לייעל תהליכים בצורה רלוונטית ללקוחות. ללא ספק, תחום מרתק שעוד יתפתח לכל גוף במשק.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן