מהי תקיפה בנסיבות מחמירות ומדוע ייצוג משפטי הוא קריטי?

0
842
מקור: Pixabay

עבירות תקיפה אינן אירוע נדיר באקלים הישראלי ומדי יום ביומו נחקרים במשטרה עשרות חשודים בעבירות אלו ונשפטים לעונשים בדרגות חומרה משתנות. עם זאת, ישנן עבירות תקיפה אשר מהוות במהותן עוול הזועק לשמיים ועבורן קבע המחוקק עונש הכפול בחומרתו. תקיפות מסוג זה, הנעשות בנסיבות מחמירות, מוגדרות באופן מובהק בפקודת העונשין וכדי להתמודד עם אישומים אלו כראוי, הגנה משפטית על ידי משפטן מיומן היא בעלת חשיבות לאין ערוך.

החוק הישראלי עושה הבחנה ברורה בין תקיפות סתם ובין תקיפה בנסיבות מחמירות. אם זומנת לחקירה תחת אזהרה או נעצרת בחשד לתקיפה מסוג זה, חשוב שמהות המעשה ומידת החומרה שלו תהיה נהירה לך. לאורך כל ההליך המשפטי, ישנן נקודות רבות בהן על פי התערבותו של עורך דינך יקום או ייפול דבר. על אף שמדובר בעבירה חמורה, עליך לזכור עובדה שעליה אין עוררין ותלווה אותך לאורך כל ההליך הפלילי– כל חשוד הינו בחזקת חף מפשע עד שתוכח אשמתו. לכן, על אף הבהלה המובנת, חשוב לגייס את כל הכלים העומדים לרשותך כדי להוכיח את חפותך. עו"ד נדב גרינולד ליווה לאורך השנים חשודים רבים בעבירות תקיפה וסייע להם לנהל את ההליך הפלילי על הצד הטוב ביותר.

ליווי משפטי מהחקירה הראשונה ועד לתום ההליכים

תקיפה בנסיבות מחמירות היא כל תקיפה בה חל אחד מהקריטריונים הבאים:

  • תקיפה המבוצעת על ידי יותר מאדם אחד
  • תקיפה אשר קורבנה הוא בן משפחה כמו הורים, בנות ובני זוג וילדים

למותר לציין, כי כאשר התקיפה נעשית נגד קטין או חסר ישע, הענישה עשויה להיות חמורה בהרבה.

כך למשל, בעוד שהעונש המרבי על עבירת תקיפה שיש בה חבלה ממשית הוא שלוש שנות מאסר בפועל, אם אותה פגיעה ממש תיגרם לבת זוג או לילד, העונש עשוי להגיע עד לשבע שנות מאסר. לאורך ההליך המשפטי, יהיה עלינו לבחון את חומר הראיות לעומק ולבסס הגנה בכל המישורים – מעובדות המקרה ועד פירוש האירועים. לכן, בבואך לפנות אל עורך דין פלילי מומלץ לוודא כי יש לו בקיאות מעמיקה בתיקים דומים.

הגנה משפטית מהשורה הראשונה

מסיבה זו בדיוק, תשובותיך בחקירה הראשונית הן קריטיות וחשוב לקבל ייעוץ עוד לפני כן. עם זימונך חקירה, פניה לעו"ד נדב גרינולד תאפשר לך לקבל הדרכה שעשויה להיות גורלית. במקרים רבים, הייעוץ המשפטי של עו"ד גרינולד כבר בשלב החקירה המשטרתית הביא לכך שהתיק נסגר ללא הגשת כתב אישום ואפשר לחשודים בעבירות להשיב את חייהם למסלולם. לקבלת ייעוץ משפטי בזמן אמת מעו"ד בעל ניסיון רב בתחום המשפט הפלילי, ניתן להתקשר כעת למספר 077-9969352.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן