טורטיות – מאכל עם היסטוריה

0
692
טורטיות - מאכל עם היסטוריה
קרדיט: trespesoshop.co.il

טורטיות הן סוג של לחם עגול, שטוח ודק העשוי מקמח תירס או קמח חיטה. הקמח ממנו עשויה הטורטייה אינו מכיל שמרים ועל כן הוא נשמר דק. המקור של הטורטייה הוא במרכז אמריקה ומקסיקו וכיום מדובר במאכל נפוץ בארה"ב, קנדה וברחבי העולם כולו. הטורטייה נחשבת כמאכל מסורתי בקרב שבטים אינדיאנים שישבו בדרום מערב ארה"ב. השימוש המרכזי בטורטיות הינו במטבח המקסיקני המשלב מאכלים המבוססים על טורטיות עם מליות שונות שחלקם מטוגנים וחלקם אפויים כגון: טאקו, בוריטו, קסדייה ועוד. הטורטייה הפכה למאכל אהוב ופופולרי גם בישראל וכיום ניתן ליהנות ממגוון רחב של מנות הכוללות טורטייה במסעדות רבות שרובן מתמחות בפסט פוד בסגנון מקסיקני. טורטיות איכותיות תמצאו בחברת טרז פזוס המקפידה על איכות ושירות.

טורטיות – מאכל היסטורי, אותנטי ומזין

טורטיות העשויות מקמח תירס או קמח חיטה היו מאכל נפוץ עוד בתקופה הקדם קולומביאנית, כאשר קליפתם של גרעיני התירס הוסרה באמצעות בישול שלהם במי סיד. לאחר הבישול, הגרעינים נגרסו ונלושו עד לקבלת בצק. את הבצק שיטחו לעיגולים דקיקים שנאפו על דבי משטח טרקוטה לוהט. הטורטייה נחשבת למאכל מזין ובעל חשיבות תזונתית, שכן התירס המושרה גורם לשחרור של חומצות אמיניות, ויטמין B, טריפטופן ועוד רכיבים מזינים ובריאותיים.

השפעה רחבה על המטבח הישראלי

מגוון המנות שניתן להכין וליצור מטורטיות הינו רחב במיוחד. טורטיות מקמח תירס ומקמח חיטה מגיעות במגוון גדלים, טעמים וצורות וניתן להגיש ולמלא אותן עם רטבים וסלסות טריות, ממרח אבוקדו, פריחולס ועוד. כיום, מנות הכוללות טורטיות מהוות חלק מהתפריט של מסעדות רבות המייצגות מטבחים שונים גם כאלה שמקורם לא בדרום אמריקה ומקסיקו. הייבוא והעלייה של הטורטייה לישראל השפיעו רבות על המטבח הישראלי ומסעדות רבות הוסיפו מנות בסגנון מקסיקני וזאת לאחר שעברו הכשרה והדרכה כיצד לעשות שימוש חכם ונכון במוצר.

בשורת המטבח המקסיקני בישראל

חברת טרז פזוס הוקמה בשנת 1994 והביאה עמה בשורה מהמטבח המקסיקני למדינת ישראל. במפעל החברה הנמצא בעיר חולון מיוצרים בכל יום, מוצרי מזון מקסיקניים מגוונים ובחנות המפעל שלנו נמכרים ירקות מקסיקניים טריים וכלי בישול והגשה אותנטיים. החברה מעסיקה 30 עובדים במפעל הפועל תחת רישיון משרד הבריאות, כאשר כל מוצרי הבצק שלנו הינם כשרים למהדרין.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן