איך מעבירים שיעור חינוך מעניין?

0
691
מערכי שיעור מעניינים
קרדיט: PIXABAY

אם אתם מורים בבית ספר תיכון, בית ספר יסודי או חטיבת ביניים, או שמא אתם מדריכים בתנועת נוער, עמותה או אף מדריכי חוג מסוים, וודאי שאלתם את עצמכם לא פעם, איך כותבים מערך שיעור בצורה נכונה, יעילה, ומעניינת אשר מובילה להקשבה מצד המאזינים ומפתחת דיון פורה? אהוד שמיר- מחנך לערכים, הינו מרצה ומורה בכיר ומנוסה מזה שנים רבות. יחד נענה על כל השאלות שהוצגו לעיל.

איך כותבים מערך שיעור הכל מתחיל בתכנון

כאשר אנו מתכננים מערכי שיעור מעניינים חשוב לתת דגש נרחב על תכנונו וכן על מהלך התנהלותו. להלן מדריך מקוצר עבור כתיבת מערכי שיעור בצורה יעילה:

ראשית חשוב לתכנן לוח זמנים בהתאם לזמן השיעור-  לפני תחילת התכנון חשוב מאוד לוודא כמה זמן יתנהל וימשך השיער. האם מדובר בשיעור של 45 דקת? או שעתיים? אם מדובר בשני שיעורים ,כמה זמן הפסקה יש בין שיעור לשיעור? אם ידוע לנו כי ישנה הפסקה של יותר מ5-10 דקות, בין שיעור לשיעור, רצוי ומומלץ לחבר ביניהם ולקצר את השיעור השני. לאחר תכנון זמנים מדויקים חשוב לסדר בנקודות כל נושא ונושא בשיעור, תוך התחשבות בגורמי הפרעה והסחות דעת (כלומר תמיד לתת יותר זמן ממה שאמור לארוך כל נושא ונושא על מנת לא ליצור עיקובים במקרה של הפרעות והסחות דעת).

לאחר תכנון לוח הזמנים חשוב לשלב בכל סיום נושא או חלק מהחומר הנלמד מקום לשאלות- מאוד חושב לתת מקום לשאלות לאחר כל נושא או נקודה, מדוע? ראשית ,כך נעקוב אחר רמת ההבנה וההקשבה של קהל המאזינים, שנית, כך ניצור דיון פורה ונחדד את הקשב של המאזינים, וכמובן כך נסביר ונענה על כל הסוגיות הלא ברורות בקרב המאזינים.

סיכום השיעור ודיון פורה- סכמו את השיעור ושאלו את קהל הנוכחים מה דעתם בנושא.

שיעור מעניין ופורה עם אהוד שמיר 

אהוד שמיר הינו מרצה ומורה וותיק ומנוסה אשר מעביר שיעורים מרתקים ומגוונים בסוגיות ערכיות משמעותיות עבור נערים ומתבגרים.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן