נפגעתם בעבודה? אל תתמודדו עם הדברים לבד

0
4
קרדיט - Freepik

עבודה היא חלק בלתי נפרד מהשגרה שלנו. רובנו מעבירים חלק גדול מהיום במקום העבודה או העסק וגם מצפים לחזור בשלום הביתה. לרוב הדברים אכן כך, אך יכולים לקרות גם מצבים לא צפויים של פגיעה במקום העבודה. תחת ההגדרה של תאונת עבודה ישנם סוגים שונים של מקרים ופגיעות. תאונת העבודה הקלסית כמו נפילה מגובה באתר בניה או פגיעה ממכונה באולם ייצור היא רק  סוג אחד של מקרה. לעיתים עובדים אפילו לא מודעים לכך שהפגיעה שקרתה להם נחשבת לתאונת עבודה. לכן, חשוב להתייעץ עם עורך דין.

סוגים שונים של מקרים הנחשבים תאונת עבודה

כאמור, לא רק תאונה המתרחשת במהלך ביצוע העבודה נחשבת בתור תאונת עבודה. למעשה כל פגיעה שקרתה במהלך יום העבודה ואפילו בדרך לעבודה או ממנה נחשבת עפ"י חוק לתאונת עבודה. לדוגמה, פציעה בעקבות נפילת חפץ כבד במשרד תיחשב תאונת עבודה. כך גם מעידה בזמן הליכה ברחוב בהפסקת צהריים. אפילו החלקה במדרגות הבית שלכם לאחר שיצאתם לעבודה תהיה מוגדרת כתאונת עבודה. יותר מכך, תחת המטריה של תאונות עבודה הוכרו בשנים האחרונות גם פגיעות שלא קרו בעקבות מקרה אחד מסוים כמו מיקרוטראומה שהיא נזק מצטבר מפעולה חוזרת וכך גם מחלת מקצוע.

כיצד לנהוג לאחר פגיעה בתאונת עבודה?

לאחר שנפגעתם בתאונת עבודה וקיבלתם טיפול רפואי, חשוב לפנות אל עורך דין תאונת עבודה מומלץ אשר ילווה אתכם וינחה אתכם איך לפעול. במצבים רבים תוגש יותר מתביעה אחת. תביעה אחת תוגש למחלקת אובדן כושר עבודה בביטוח לאומי לצד תביעה למחלקת נכות כללית במקרה של פגיעה ממושכת. מעבר לכך ניתן להגיש תביעה גם לחברת ביטוח בה יש לכם ביטוח אובדן כושר עבודה (לרוב דרך הפנסיה. כאשר התאונה נבעה מרשלנות מקום העבודה ניתן לתבוע גם אותו. עורך הדין יעשה לכם סדר בדברים, יבנה תוכנית פעולה ואף ינסח תביעות, יסייע בהגשתן ויטפל בכל הנדרש אם גורם כלשהו מסרב לפצות בגובה המגיע.

עו"ד רועי לוי הוא עורך דין נזיקין שיש לו ניסיון רב גם בטיפול במקרים של תאונות עבודה, כולל הגשת תביעות לגורמים הרלוונטיים וייצוג במקרה הצורך. מוזמנים ליצור קשר.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן